Projekt Erasmus+ „Variety is the Spice of Life”

Dwuletni projekt Erasmus+ „Variety is the Spice of Life” realizowany jest wspólnie ze szkołą  z Francji, a konkretnie odległą wyspą Reunion oraz  ze szkołą z Belgii, która jest równocześnie koordynatorem projektu.

Projekt poświęcony jest:
tolerancji,

• empatii,
  • demokracji,
  • solidarności,
  • sprzeciwowi mowie nienawiści,
  • gościnności, wiary w samego siebie,
  • walce z  dyskryminacją,
  • równości między ludźmi,
  • odwadze cywilnej, współpracy,
  • równości przed prawem,
  • wolności, pokojowi, wolności słowa, itp.

W ramach projektu uczniowie ze wszystkich trzech krajów uczestniczących w projekcie spotkali się na początku lutego 2019 ( 4.02-8.02 ) w Eupen  w Belgii. Kolejne spotkanie projektowe już na początku kwietnia w naszej szkole.

Opiekun projektu.

Beata Tarczałowicz – Leończyk

Relacja uczennicy z klasy VIIB  z niezwykle ciekawego spotkania  w Belgii.

Pierwszego dnia po zakwaterowaniu  w schronisku mieliśmy spotkanie integracyjno - zapoznawcze wraz z prezentacją dań z poszczególnych państw. Nazajutrz, po śniadaniu poszliśmy odwiedzić lokalną szkołę do której uczęszczają uczniowie biorący udział w projekcie. Wraz z nimi zaśpiewaliśmy również hymn Unii Europejskiej w trzech językach.

Następnie podzieliliśmy się na grupy i poszliśmy zwiedzać szkołę. Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiad i poszliśmy na spacer po Eupen, w międzyczasie oglądając kościół św. Mikołaja oraz na małe zakupy. Po zakupach wróciliśmy do schroniska i mieliśmy wieczór filmowy.   Następnego dnia pojechaliśmy do Brukseli, gdzie zwiedziliśmy Parlament Europejski, mieliśmy  prywatne spotkanie  z naszym  przedstawicielem  Parlamencie  ( J. Olbrychtem ) oraz mieliśmy trochę czasu dla siebie podczas którego mogliśmy swobodnie poruszać się po mieście.

Następnie pojechaliśmy zobaczyć  centrum Atomium po czym wróciliśmy do ośrodka. W środę odwiedziliśmy Vogelsang, czyli starą nazistowską szkołę, w której młodzi mężczyźni byli szkoleni na przyszłych nazistów. Po powrocie mieliśmy zajęcia kreatywne dot. projektu.   Następnego dnia, w czwartek, wybraliśmy się do Aachen, gdzie zwiedziliśmy katedrę oraz ratusz. Po tym poszliśmy do centrum handlowego Plaza na wspólne zakupy. Wieczorem, po kolacji dostaliśmy certyfikaty uczestnika projektu oraz mieliśmy imprezę pożegnalną dla grupy polskiej. W piątek rano zaraz po śniadaniu wyjechaliśmy w drogę powrotną do Zabrza.

Był to niezapomniany wyjazd.